Kan man som privatperson beställa från Ksylitolikauppa?
Absolut, från Ksylitolikauppa kan såväl privatpersoner som företag beställa. Likaså tandvårdsstationer, föräldraföreningar och andra gemenskaper är alla välkomna som kunder till Ksylitolikauppa.
Genom att beställa tillsammans med kollegor eller med grannfamiljen sparar ni in på leveransen. Beställningar över 84€ har gratis leverans. Ni kan alltså beställa t.ex. två lådor Jenkki-tuggummi och en låda Läkerol Dents xylitolpastiller utan leveranskostnader.
När anländer min beställning?
Vår normala leveranstid är sju vardagar. Du får en bekräftelse från det att vi mottagit beställningen och en då produkten lämnar vårt lager till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen kan hamna i e-postens skräppost, varför det kan vara skäl att kolla där ifall den inte anlänt.
Ifall du har frågor angående din order kan du kontakta oss via e-post på adressen cloetta.ksylitolikauppa@huhtalalogistics.comeller ringa vår kostnadsfria kundservice tel. 0800-153231 (vardagar kl 9-15).
Hur kan jag ge feedback?
Xylitoltuggummi och -pastiller är vår passion och därför vill vi höra just din åsikt. Fråga, kommentera och berätta dina ideer. Vi önskar att du fick ett leende på läpparna och att du tillbringade en glad stund medvåra produkter!
Ifall du har frågor angående din order kan du skicka fråga oss via e-post på adressencloetta.ksylitolikauppa@huhtalalogistics.comeller ringa vår kostnadsfria kundservice tel. 0800-153231 (vardagar kl 9-15).
Gratis prover till mässor, kostnadsfria produkter för vård yrkespersonalen – vart kan jag beställa?
Vi erbjuder gärna gratis xylitolprover som stöd för hälsorådgivningsarbetet till yrkespersoner, dvs munhygienister, tandläkare, tandskötare och sjuksköterskor. Yrkespersoner kan beställa prover lätt och blanketten finns på adressen www.xylitol.net – yrkespersoner har alltså en egen sida och denna blankett hittar du inte på vår nätbutik för att undvika missförstånd.
Via samma blankett går det att beställa olika xylitolmaterial (broschyrer, plancher och tidbokningskort). OBS! Kostnadsfria prover levereras endast till mottagningar för vårdens yrkespersoner, till arbetsplatsens adress (tandvårdsstationer, hälsostationer och rådgivningar). Kostnadsfria prover kan ej beställas hem och inte heller till skolor eller daghem.
Vi får dagligen förfrågningar om sponsring, samarbeten och produktdonationer, och av just denna orsak kan vi tyvärr inte delta i alla. Vi har beslutat oss för att fokusera våra medel för sponsring till några större organisationer med vilka vi har ett djupare och längre samarbete. Utöver detta donerar vi en julpeng, som är riktad mot barn, unga och barnfamiljer i nöd.
Hur skall jag göra om flera personer skall betala beställningen?
Det lönar sig att göra en gruppbeställning! Vi rekommenderar att ni samlar in pengar på förhand och gör sedan en beställning på Ksylitolikauppa, som ni betalar antigen via nätbanken eller med kreditkort. I praktiken görs beställningen i en persons namn.
Kan privatpersoner beställa paketen till dörren?
För tillfället har vi endast Posten som alternativ för privatpersoner, dvs att paketet avhämtas från Postens serviceställen. Däremot för daghem, skolor, tandvårdstationer och företag erbjuder vi leverans till dörren.
Kan jag beställa mina produkter mot postförskott?
Vi levererar inte mot postförskott. Betalning på nätet är lätt och säkert, produkterna har samma returpolicy som för postförskott. Privatpersoner kan betala sina beställningar med Visa- eller Mastercard-kreditkort eller via nätbanken.
Kortbetalningen på vår nätbutik sker tryggt via Kreditandelslagens SSL-skyddade betalningsblankett.
Varför begär ni efter e-postadress i samband med beställning?
Vi frågar efter din e-post för att kunna skicka beställningsbekräftelsen. Även övriga frågor angående beställningen och produkterna sköts först och främst via e-post.
Jag vill registrera mig. När och hur görs det?
Registrering underlättar för framtida beställningar. Tillsätt produkterna i köpkorgen och efter det kan du börja registreringen genom att fylla i kontaktuppgifterna i de begärda fälten. Beställningen kan även göras utan registrering.
Svårigheter att lägga till produkter i köpkorgen, var ligger felet?
Ifall det framstår problem med nätbutikens funktion kan det löna sig att pröva olika webb-läsare som IE, Google Chrome, Mozilla. Ifall detta känns svårt eller problemen fortsätter även på de andra webb-läsarna kan du ringa vår kostnadsfria telefontjänst tel.0800-153231 (vardagar klo 9-15). Om problem uppstår efter kundservicens öppetider kan du även skicka e-post till adressencloetta.ksylitolikauppa@huhtalalogistics.com
Hur mycket pastiller behöver vi till vår daghemsgrupp, skolan eller hela daghemmet?
Den rätta mängden xylitolpastiller är lätt att avgöra med hjälp av vår pastillräknare som du hittar såväl på framsidan som längre ner på produktsidan under var och en produkt. Fyll i antal barn (t.ex. gruppens eller skolans/daghemmets antal barn). Fyll även i hur många pastiller ni tänker erbjuda dagligen. Räknaren har tre tids alternativ, en månad (20 dagar),termin (95 dagar) eller läsår (189 dagar). Kom även ihåg att fylla i produkten eftersom Herra Hakkarainen -helxylitolpastiller och Läkerol Dents -xylitolpastillerna säljs i olika storleksförpackningar. Vi rekommenderar Herra Hakkarainen för småbarn (1-3 åringar) och Läkerol Dents för lite äldre. Dock kan bägge användas av barn i olika åldrar.
Det rekommenderade sättet är att avnjuta två xylitolpastiller efter måltid, men man kan likväl erbjuda en pastill per gång.
Vi beställer 12 förpackningar LäkerolDents -pastiller. Kommer det automatiskt en kostnadsfri pastillfördelare med i beställningen?
Till beställningar med minst tio förpackningar ingår en gratis fördelare. Fördelaren måste dock själv läggas med i köpkorgen, den tillsätts inte automatiskt. Priset på fördelaren nollas automatiskt.
Hur länge håller xylitolprodukterna?
Xylitolprodukterna som är till salu på Ksylitolikauppa har alltid minst 6 månaders bäst före datum, oftast betydligt längre. Ifall det handlar om ett specialerbjudande på ett parti, informerar vi enskilt om detta.
Det kan vara bra att skydda tuggummit och pastillerna framförallt från fukt och stora värmeskillnader. Bäst före datumet är inte en anmärkning på produktens sista användningsdag. Produkten kan användas ännu efter att bäst före datumet gått ut så länge som produkten är i bra skick. Produktens kvalitet kan man avgöra genom att smaka, dofta och se på utseendet.
Finns Herra Hakkarainen –helxylitolpastillerna även i storförpackningar?
Jenkki Herra Hakkarainen -helxylitolpastiller är nu även tillgängliga i 1kg påsar. Smakalternativen för storförpackningen är päron och jordgubbe. Utöver dessa säljs Herra Hakkarainen i lådor med tolv burkar á 55g (blåbär i 45g) eller i lådor med sparförpackningspåsar á 150g.
Är produkterna laktosfria?
Ja, alla våra xylitolprodukter; Läkerol Dents, HerraHakkarainen och Jenkki-pastillerna samt Jenkki-tuggumin är laktsofria och passar således även för laktosintoleranta.
Innehåller xylitolprodukter gluten?
Nej, alla våra xylitolprodukter; Läkerol Dents, HerraHakkarainen och Jenkki-pastillerna samt Jenkki-tuggumin är glutenfria och kan således tryggt användas av de som lider av celiaki.
Innehåller xylitolprodukterna gelatin?
Läkerol Dents -xylitolipastillerna innehåller inte gelatin.
Herra Hakkarainen helxylitolpastillerna innehåller gelatin. Gelatinet är av gris ursprung. Xylitolet i pastillerna är av mycket fint pulver. Gelatin och akaciagummi fungerar som bindemedel. Pastillen består till 95% av xylitol varför den innehåller bindemedel för att hålla den ihop.
Genom att klicka på produkten, får du fram produktspecifikationerna och innehållsförteckningen.
Det går att göra produkt och innehållssökningar. Det går att söka med specifika kriterier efter produkter som lämpar sig efter specialdieter. Sökfunktionen finns på Cloetta.fi - se sidans övre hörn vid "tuotteet".